In de tweede graad maakt iedere leerling een keuze tussen een richting uit de doorstroom, de dubbele finaliteit of de arbeidsmarktgerichte finaliteit.
Het vierde jaar finaliteit DOORSTROOM (algemeen secundair onderwijs)
4e jaar doorstroom |
LAT |
NAWE |
ECO |
MT |
MWW |
BASISVORMING |
|
|
|
|
|
Levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Beweging en gezondheid |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Frans |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Engels |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Verdieping en remediëring talen |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Wiskunde |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Biologie en STEM |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Fysica en STEM |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Chemie en STEM |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Cultuurproject / STEM project |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Aardrijkskunde |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Geschiedenis en burgerschap |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Coaching |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
|
|
Gevorderde wiskunde |
1 |
1 |
1 |
|
|
Economie |
|
|
4 |
|
|
Latijn |
4 |
|
|
|
|
Nederlands |
|
|
|
1 |
|
Engels |
|
|
|
1 |
|
Duits |
|
|
|
2 |
|
Wetenschappen Biologie / Chemie / Fysica |
|
4 |
|
|
|
Gedrags- en sociale wetenschappen |
|
|
|
|
3 |
Filosofie |
|
|
|
|
1 |
Het vierde jaar DUBBELE finaliteit (technisch secundair onderwijs)
4e jaar dubbele finaliteit |
MW |
TC |
BO |
BASISVORMING |
|
|
|
Levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
Beweging en gezondheid |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
3 |
3 |
3 |
Frans |
2 |
2 |
2 |
Engels |
2 |
2 |
2 |
Wiskunde en STEM |
3 |
3 |
3 |
Natuurwetenschappen en STEM |
2 |
2 |
2 |
Aardrijkskunde |
1 |
1 |
1 |
Geschiedenis en burgerschap |
2 |
2 |
2 |
Coaching |
1 |
1 |
1 |
STEM en cultuur project |
1 |
1 |
1 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
Toegepaste economie |
|
|
6 |
Toegepaste informatica |
|
|
2 |
PR / zakelijke communicatie / toegepaste informatica |
|
3 |
|
Nederlands |
|
4 |
2 |
Frans |
|
2 |
1 |
Engels |
|
1 |
1 |
Duits |
|
2 |
|
Indirecte zorg en voeding |
3 |
|
|
Fysiologie en anatomie |
2 |
|
|
Gezondheid, zorg en welzijn |
3 |
|
|
Pedagogisch handelen |
4 |
|
|
Het vierde jaar finaliteit ARBEIDSMARKT (beroepssecundair onderwijs)
4e jaar arbeidsmarkt |
OL |
ZW |
BASISVORMING |
||
Levensbeschouwing |
2 |
2 |
Frans |
2 |
2 |
Beweging en gezondheid |
2 |
2 |
Coaching |
1 |
1 |
PAV |
8 |
8 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
Indirecte zorg en voeding |
|
8 |
Verzorging (Gezondheid, zorg en welzijn) |
|
3 |
Opvoedkunde (Pedagogisch handelen) |
|
6 |
Toegepaste economie |
9 |
|
Nederlands |
2 |
|
Frans |
1 |
|
Engels |
2 |
|
Toegepaste informatica |
3 |
|