In de tweede graad maakt iedere leerling een keuze tussen een richting uit de doorstroom, de dubbele finaliteit of de arbeidsmarktgerichte finaliteit.
Het derde jaar finaliteit DOORSTROOM (algemeen secundair onderwijs)
3e jaar doorstroom |
LAT |
NAWE |
EW |
MT |
MWW |
BASISVORMING |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Beweging en gezondheid |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Frans |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Engels |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Wiskunde |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
Biologie – Chemie – Fysica |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Aardrijkskunde |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Geschiedenis |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Coaching |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Artistieke expressie |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Toegepaste informatica |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
|
|
Economie |
|
|
2 |
|
|
Bedrijfswetenschappen |
|
|
2 |
|
|
Informaticawetenschappen |
|
1 |
1 |
|
|
Latijn |
4 |
|
|
|
|
Expert Nederlands |
|
|
|
1 |
|
Expert Frans |
|
|
|
1 |
|
Expert Engels |
|
|
|
1 |
|
Expert Duits |
|
|
|
2 |
|
Onderzoeksvaardigheden en wetenschappelijke actualiteit |
|
1 |
|
|
|
Expert Biologie / Chemie / Fysica |
|
6 |
|
|
|
Gedragswetenschappen |
|
|
|
|
4 |
Cultuurwetenschappen: maatschappijwetenschappen |
|
|
|
|
2 |
Filosofie |
|
|
|
|
1 |
Het derde jaar DUBBELE finaliteit (technisch secundair onderwijs)
3e jaar dubbele finaliteit |
MW |
TC |
BO |
BASISVORMING |
|
|
|
Levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
Beweging & gezondheid |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
3 |
3 |
3 |
Frans |
2 |
2 |
2 |
Engels |
2 |
2 |
2 |
Wiskunde |
3 |
3 |
3 |
Natuurwetenschappen |
1 |
1 |
1 |
Aardrijkskunde |
1 |
1 |
1 |
Geschiedenis |
2 |
2 |
2 |
Coaching |
1 |
1 |
1 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
Toegepaste economie |
|
|
6 |
Toegepaste informatica |
|
|
2 |
Economie |
|
|
1 |
Toegepaste economie |
|
|
2 |
PR |
|
5 |
|
Expert Nederlands |
|
2 |
1 |
Expert Frans |
|
2 |
1 |
Expert Engels |
|
2 |
1 |
Expert Duits |
|
2 |
|
Indirecte zorg en voeding |
4 |
|
|
Fysiologie en anatomie |
1 |
|
|
Opvoedkunde |
2 |
|
|
Verzorging |
3 |
|
|
Toegepaste psychologie |
3 |
|
|
Het derde jaar finaliteit ARBEIDSMARKT (beroepssecundair onderwijs)
3e jaar arbeidsmarkt |
OL |
ZW |
BASISVORMING |
|
|
Levensbeschouwing |
2 |
2 |
Beweging en gezondheid |
2 |
2 |
Nederlands |
1 |
1 |
Frans – Engels |
2 |
2 |
Coaching |
1 |
1 |
PAV A (wiskunde, natuurwetenschappen, aardrijkskunde, informatica) |
3 |
3 |
PAV B (burgerschap, geschiedenis, nederlands, creatieve expressie) |
5 |
5 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
Indirecte zorg |
|
4 |
Voeding |
|
4 |
Verzorging (Gezondheid, zorg en welzijn) |
|
3 |
Opvoedkunde (pedagogisch handelen) |
|
6 |
Toegepaste economie |
9 |
|
Toegepaste informatica |
4 |
|
Engels specifiek |
3 |
|
Frans specifiek |
1 |
|
Nederlands Specifiek |
1 |