In de tweede graad maakt iedere leerling een keuze tussen een richting uit de doorstroom, de dubbele finaliteit of de arbeidsmarktgerichte finaliteit.
Het vierde jaar finaliteit DOORSTROOM (algemeen secundair onderwijs)
BASISVORMING |
4 LAT |
4NAT |
4ECO |
4MT |
4MWW |
levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
lichamelijke opvoeding |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Frans |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Engels |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
wiskunde |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Natuurwetenschappen (biologie – chemie – fysica) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
aardrijkskunde |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
geschiedenis & burgerschap |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Artistieke expressie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
toegepaste informatica |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
|
|
project STEM – Kunst |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
economie |
|
|
2 |
|
|
bedrijfswetenschappen |
|
|
2 |
|
|
Latijn |
3 |
|
|
|
|
expert Nederlands |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Frans specifiek |
|
|
|
1 |
|
Engels specifiek |
|
|
|
1 |
|
Duits |
|
|
|
2 |
|
Onderzoeksvaardigheden en wetenschappelijke actualiteit |
|
1 |
|
|
|
expert Biologie / Chemie / Fysica |
|
4 |
|
|
|
gedragswetenschappen |
|
|
|
|
3 |
cultuurwetenschappen: maatschappijwetenschappen |
|
|
|
|
3 |
filosofie |
|
|
|
|
2 |
optiepakket: expert wiskunde of Duits |
2 |
2 |
2 |
|
|
expert natuurwetenschappen |
2 |
|
|
|
|
optiepakket: economie |
|
|
|
2 |
|
TOTAAL |
32 |
32 |
31 |
31 |
33 |
Het vierde jaar DUBBELE finaliteit (technisch secundair onderwijs)
BASISVORMING |
4MW |
4TC |
4BO |
levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
lichamelijke opvoeding |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
3 |
3 |
3 |
Frans |
2 |
2 |
2 |
Engels |
2 |
2 |
2 |
wiskunde |
2 |
2 |
2 |
natuurwetenschappen |
1 |
1 |
1 |
aardrijkskunde |
0 |
0 |
0 |
geschiedenis |
1 |
1 |
1 |
cultuurbeschouwing en creativiteit |
1 |
1 |
1 |
toegepaste informatica |
1 |
1 |
1 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
Extra Nederlands |
1 |
1 |
1 |
project STEM – Kunst |
1 |
1 |
1 |
Toegepaste economie |
|
|
6 |
toegepaste informatica |
|
|
2 |
economie |
|
|
2 |
toegepaste economie |
|
|
2 |
PR |
|
5 |
|
Talen |
|
|
|
expert Nederlands |
|
2 |
|
expert Frans |
|
2 |
|
expert Engels |
|
2 |
|
expert Duits |
|
2 |
|
Maatschappij en welzijn |
|
|
|
Indirecte zorg en voeding |
4 |
|
|
Biologie: Fysiologie en anatomie |
|
|
|
Opvoedkunde |
3 |
|
|
Verzorging |
3 |
|
|
toegepaste psychologie |
2 |
|
|
Grafische technieken |
|
|
|
Kunstbeschouwing |
|
|
|
Wiskunde specifiek |
|
|
|
Grafische technieken |
|
|
|
TOTAAL |
31 |
32 |
31 |
Het vierde jaar finaliteit ARBEIDSMARKT (beroepssecundair onderwijs)
BASISVORMING |
4OL |
4ZW |
levensbeschouwing |
2 |
2 |
lichamelijke opvoeding |
2 |
2 |
Nederlands |
2 |
2 |
Frans |
1 |
2 |
Engels |
1 |
|
PAV A (wiskunde, natuurwetenschappen, aardrijkskunde, informatica) |
3 |
3 |
PAV B (burgerschap, geschiedenis, Nederlands, creatieve expressie) |
4 |
4 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
Extra Nederlands |
1 |
1 |
Indirecte zorg |
|
4 |
Voeding |
|
4 |
Verzorging (Gezondheid, zorg en welzijn) |
|
3 |
Opvoedkunde (pedagogisch handelen) |
|
6 |
Toegepaste economie |
9 |
|
Toegepaste informatica |
3 |
|
Nederlands specifiek |
1 |
|
Engels Specifiek |
2 |
|
Frans specifiek |
2 |
|
Schilderen en decoratie |
|
|