In de tweede graad maakt iedere leerling een keuze tussen een richting uit de doorstroom, de dubbele finaliteit of de arbeidsmarktgerichte finaliteit.
Het derde jaar finaliteit DOORSTROOM (algemeen secundair onderwijs)
BASISVORMING |
3 LAT |
3 NAT |
3 ECO |
3 MT |
3 MWW |
levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
lichamelijke opvoeding |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Frans |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Engels |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
wiskunde |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Natuurwetenschappen (biologie – chemie – fysica) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
aardrijkskunde |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
geschiedenis & burgerschap |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Artistieke expressie |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
toegepaste informatica |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
|
|
project STEM – Kunst |
|
|
|
|
|
economie |
|
|
2 |
|
|
bedrijfswetenschappen |
|
|
2 |
|
|
informatica wetenschappen |
|
1 |
1 |
|
|
Latijn |
4 |
|
|
|
|
Nederlands specifiek |
|
|
|
1 |
|
expert Nederlands |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Frans specifiek |
|
|
|
1 |
|
Engels specifiek |
|
|
|
1 |
|
Duits |
|
|
|
2 |
|
Onderzoeksvaardigheden en wetenschappelijke actualiteit |
|
1 |
|
|
|
expert Biologie / Chemie / Fysica |
1 |
3 |
1 |
1 |
|
gedragswetenschappen |
|
|
|
|
4 |
cultuurwetenschappen: maatschappijwetenschappen |
|
|
|
|
2 |
filosofie |
|
|
|
|
1 |
Het derde jaar DUBBELE finaliteit (technisch secundair onderwijs)
- Bedrijf en organisatie
- Taal en communicatie
- Maatschappij en welzijn
- Grafische technieken (nieuwe richting)
BASISVORMING |
3 MW |
3 TC |
3 BO |
3 GT |
levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
2 |
lichamelijke opvoeding |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
3 |
3 |
3 |
3 |
Frans |
2 |
2 |
2 |
2 |
Engels |
2 |
2 |
2 |
2 |
wiskunde |
3 |
3 |
3 |
3 |
natuurwetenschappen |
1 |
1 |
1 |
1 |
aardrijkskunde |
1 |
1 |
1 |
1 |
geschiedenis |
2 |
2 |
2 |
2 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
|
Extra Nederlands |
1 |
1 |
1 |
1 |
Toegepaste economie |
|
|
6 |
|
toegepaste informatica |
|
|
2 |
|
economie |
|
|
1 |
|
toegepaste economie |
|
|
1 |
|
PR |
|
5 |
|
|
expert Nederlands |
|
2 |
1 |
|
expert Frans |
|
2 |
1 |
|
expert Engels |
|
2 |
1 |
|
expert Duits |
|
2 |
|
|
Indirecte zorg en voeding |
4 |
|
|
|
Biologie: Fysiologie en anatomie |
1 |
|
|
|
Opvoedkunde |
2 |
|
|
|
Verzorging |
3 |
|
|
|
toegepaste psychologie |
3 |
|
|
|
Kunstbeschouwing |
|
|
|
1 |
Grafische technieken |
|
|
|
11 |
Het derde jaar finaliteit ARBEIDSMARKT (beroepssecundair onderwijs)
BASISVORMING |
3OL |
3ZW |
3SD |
levensbeschouwing |
2 |
2 |
2 |
lichamelijke opvoeding |
2 |
2 |
2 |
Nederlands |
2 |
2 |
2 |
Frans |
1 |
2 |
2 |
Engels |
1 |
|
|
PAV A (wiskunde, natuurwetenschappen, aardrijkskunde, informatica) |
3 |
3 |
3 |
PAV B (burgerschap, geschiedenis, Nederlands, creatieve expressie) |
4 |
4 |
4 |
SPECIFIEKE VORMING |
|
|
|
Extra Nederlands |
1 |
1 |
1 |
Indirecte zorg |
|
4 |
|
Voeding |
|
4 |
|
Verzorging (Gezondheid, zorg en welzijn) |
|
3 |
|
Opvoedkunde (pedagogisch handelen) |
|
6 |
|
Toegepaste eco |
9 |
|
|
Toegepaste informatica |
3 |
|
|
Nederlands specifiek |
1 |
|
|
Engels Specifiek |
2 |
|
|
Frans specifiek |
2 |
|
|
Schilderen en decoratie |
|
|
18 |